Irriterande människor, igen...

2008-04-01 kl: 12.12

Irriterande människor!

Bussen körde nästan mig i morse.
Jag kom gåendes mot den och chaffisen hade inte ens startat.
Men när jag gick precis framför bussen, startade han och började köra lite sakta.

Idiot.

Dels så såg han väl att jag gick där,
för jag hoppas inte att blinda människor får köra buss.
Inget illa om blinda människor såklart, men de kanske inte är så lämpade att köra buss...

Och dels så fattade han väl att jag skulle med,
så han kunde vänta...!?
Visserligen fick jag ju åka med,
men jag blev sur!


Tanter i affärer alltså...

En annan irriterande människa var en kvinna som stod framför mig i affären igår.
Jag hade ganska gott om tid till bussen när jag gick in i affären, 
men kön var sjukt lång, precis innan stängningsdags och endast en kassa öppen. 

Vad gör då kvinnan framför mig?!

Jo, hennes varor kostar 82 kr och hon ger kassörskan 40 kr i sedlar.
Resten betalde hon med mynt!
I en sån där myntautomat.
Hon kanske hade en tia eller en femma,
men det mesta betalades med enkronor och 50-öringar.

Så stod hon och lade i pengarna, i ett väldigt lugnt tempo. 
Och efter varje mynt kontrollerade hon hur mycket hon var uppe i.
Och jag fick till slut, efter att jag betalat, springa till bussen.

Jag blev svettig!
Usch



Under dessa dagar som blogg.se varit borta har jag skrivit ett mycket 
fördomsfullt inlägg som kommer publiceras ikväll, troligtvis. Yeah. 

Kommentarer
Postat av: catarina

Svar:
Tack, jag hoppas verkligen att det läker snart.

2008-04-01 @ 13:42:10
URL: http://hejkaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0