Jag kan vara huvudrollen

2008-04-05 kl: 14.37

Livet i en låt

Att alltid ha sin iPod på,
när man är bland folk
kan ju vara rätt tråkigt.
                   
                    Egentligen.

När man går, cyklar, åker buss, går på stan...
Man håller sig ännu mer för sig själv,
man får ännu mindre anledning till att
prata med någon annan människa,

                    Men...

Världen blir så mycket vackrare
          Och roligare.
                                 Och gladare.
                                                        Och bättre.

Hela livet blir till en film
eller åtminstone en musikvideo.
Jag kan vara huvudrollen,
eller en biroll.

Jag vill bara dansa
och sjunga rakt ut.
Ibland går det inte att stå emot,
man börjar sjunga helt enkelt.
Kanske ett litet lågt nynnande,
eller om man cyklar, mer riktig sång.

Än har det dock inte gått så långt
att jag sjungit ut högt bland folk,
men den dagen kommer.
Det är jag säker på.

Med
        rätt låt,
                    rätt väder
                                      och 
                                              rätt sinnesstämning!

Allt blir så mycket roligare med en iPod i fickan
och en hörlur i örat, eller två...
I två öron då...

Det blir så mycket roligare att...

     gå
 
            åka buss
                              cykla
                                         whatever...



Dagens bästa att ha i iPoden om man vill bli glad, blir ett helt album:
"Emotional" - Fibes Oh Fibes!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jomen visst fan.. Jag kan ibland vakna upp och inte veta om det är dröm eller verklighet, kan ta en bra stund innan jag kommer tillbaks till verklig livet. Det blir som en chock varje gång, får nog passa mig för att få en hjärtinfarkt.

2008-04-06 @ 03:02:59
URL: http://emmawik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0