Klart Sylvester ska spela fotboll... Eller?

2008-04-08 kl: 23.01


Ska Sylle verkligen köra speedway?


Tänk om mina barn vill spela golf,
                                                             eller samla frimärken.

Tänk om dom bara vill spela dataspel,
                                                                      eller gå på MUF-möten.

Tänk om dom vill köra speedway,
                                                             eller boxas.


Tänk om dom inte alls vill sjunga,
                                                             eller spela trummor.

Dom skulle gärna få spela gitarr,
                                                             eller cello,
                                                                                 eller trumpet.

Det skulle vara roligt om dom kanske ville dansa
                                                                                         eller spela teater
                                                                                                                        eller måla,
                                                                                                                                           eller skriva...

Men det vet man ju inte.

Tänk om jag får värsta sportungen.



Okej.

Jag säger faktiskt inte att det är nåt fel
i att spela golf eller köra speedway.
Jag inser att det kanske verkar så. 

Det jag vill komma till är att;
visst vill man att ens barn ska ha samma
eller åtminstone liknande intressen som en själv?
Det kan ju inte bara vara jag som tänker så.

Det är ju samma sak som att man såklart
inte vill att ens barn ska ha en helt annan
politisk åsikt än den man själv har,
eller att man givetvis vill att ens barn ska vara
kristen, om man själv är det.

Det är ju inte konstigt på nåt vis.
Men det slog mig bara häromdagen,
när jag jag såg en liten kille i kyrkan springa
runt med sina trumstockar och spela i luften.
Han verkade älska gospel, kanske all musik,
det vet jag inte. Men han brukar tydligen stå där och
vara helt inne i musiken på varenda gospelgudstjänst.


Klart det inte är fel, men är det rätt? hehe

Det handlar ju såklart inte om att de andra sakerna skulle vara fel.
Jag skulle verkligen aldrig hindra mina barn från att göra det som
dom själva vill, men jag kan tänka mig att det kan vara svårt att hantera.
Jag skulle heller aldrig tvinga mina barn att ta instrumentlektioner,
även om jag hemskt, hemskt gärna vill att dom ska göra det!

Men ändå. Jag har funderat på det...
Och jag tror, även om det tar emot att säga det,
att  jag skulle bli väldigt besviken om mina barn skulle var 
omusikaliska eller totalt ointresserade av musik.

Bara för att jag inte har några andra instressen.
Kanske helt enkelt skulle ta och skaffa mig några fler.
Då är det ju mindre risk att jag blir besviken...

Nu får vi ju då betänka att jag får ett barn i framtiden också,
eller två
eller tre
eller... ja, barn helt enkelt.

Det kanske inte ens kommer att bli så.
Inte om vi frågar Neggo-Emma.
Men det spelar egentligen ingen roll om jag får barn eller ej.
Funderingen fanns och finns och kommer fortsätta att finnas.


Men om jag får en son ska han heta Sylvester.
Och han skulle antagligen kallas Sylle.

Kommentarer
Postat av: joel

äääh, min unge ska heta petter-bertil och bli mästare i fingerkrok...

så det så!

2008-04-09 @ 00:13:48
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

hahaha... det är rätt inställning... kanske... kan inte bestämma mig för om det är det eller inte ;D

2008-04-09 @ 10:28:55
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0