Min teori...

2008-04-01 kl: 23.22

men detta skrevs 2008-03-30 kl: 01.49


 

Singel ?


Idag kom jag och Jenny fram till varför vi är singlar.
Detta har jag nu tänkt att berätta för alla som är intresserade.


Kort sagt;


Vi är starka, självständiga kvinnor som vet vad vi vill och ser oss som en jämlike med mannen.



Yepp, där har ni svaret.


Fördomar, fördomar & fördomar...

När jag nu fortsätter att ge en lite mer ingående förklaring
vill jag varna för evetuella fördomar, förutfattade meningar
och säkert några "dra-alla-över- en-kam"-utläggningar.
Tänker att det är smidigare att ta allt sånt nu istället
för varje gång jag kläcker en fördom... hehe.

För någon som känner mig vet hur illa jag tycker det är med fördomar,
men med tanke på att någon som inte känner mig kanske läser detta
kan jag inte nog poängtera att jag inte brukar vara så fördomasfull...


Nog om detta. Nu till saken.

Jag har funderat på det här tidigare,
alltså vilken typ av tjejer som killar gillar.

Vad är det som gör att vissa tjejer får en massa killar efter sig?
Vilka egenskaper har dessa tjejer som gör att så många killar blir intresserade?


Alltså, egentligen ligger teorin mer i hur tjejerna är än vad killar gillar,
om ni ser skillnaden...
Och därmed då, varför jag är singel, förutom att man är en kossa då,
men det bortser vi ifrån nu... hehe

I alla fall, när jag la fram min teori för Jenny
så kunde hon inte annat än att hålla med.
Därför att den var så fantastiskt bra kanske...?
Jag vet inte, men nu är vi i alla fall två som tycker/tror så här.
Det här är en lite mer utvecklad version av teorin än vad hon fick
presenterat för sig, men jag hoppas att hon fortfarande håller med... hehe...)


Tjejerna som får många killar efter sig är tjejer som...


...gör sig dummare än vad de är
Okej, en del kanske är så dumma, vad vet jag, men jag tror att många gör sig till.
...som underordnar sig killar.
Till exempel går de helt upp i killens intressen och struntar i sina egna.
som om killens intressen skulle var viktigare..
...spelar hjälplösa
Så att killen måste hjälpa dom med vissa saker, fast att de egentligen kunde gjort det själva.


Exempel på saker som går in under dessa kategorier kan vara
fjantsaker som att skruva ihop en liten grej som man nyss köpt på ikea,
att koppla in dvd-spelaren till tv:n, byta glödlampa i taklampan
eller sätta upp en skruv i väggen.
Kan också handla om åsikter och kunskap.
Att tjejen hela tiden förlitar sig på killen för att hon tror att
hon inte kan eller vet så mycket inom ett ämne som han kan.

Såna här små fjantsaker är typiska saker som en viss typ av tjejer helt enkelt
inte kan se sig själva göra/tycka/kunna och speciellt inte om det finns en kille i närheten.

Det är som att denna typ av tjej helt enkelt gör sig
dummare än vad hon är och jag förstår inte varför!
 

Varför vill man dumförklara sig själv?


Hon kanske till exempel bara direkt säger att hon
inte kan koppla in dvd:n, utan att ens försöka.
Antingen för att hon är lat och inte orkar,
eller också för att hon antar att hon inte kan,
därför att det är en grej som "killar ska kunna", och inte hon.
Det blir lite som att man ska vara dålig inom ett ämne som killen är bra på.

Anledningen till att detta beteende går hem hos boysen är svårbegriplig,
men jag har kommit fram till följande;


Tjejerna av typen jag just beskrivit har insett att många killar
faller för vissa egenskaper och lägger sig därför till med dessa.
I annat fall är tjejerna så blåsta bara av sig själva, och då är det synd om dom.

Att känna sig behövd...
Killar tycker antagligen om denna typ av tjej
därför att han får känna sig behövd.
Han får känna att tjejen behöver honom,
att hon är hjälplös utan honom.

Och det är helt enkelt där jag tror att det ligger.


Han vill känna att han har kontroll, han vill ha övertaget i en relation,
för så är det ju i samhället över huvud taget.
Vi vet ju att det är män som sitter på de högsta posterna
och att hela samhället är mansdominerat.
Och då är det väl inte så konstigt att killen tror sig ha detta behovet.

Men förhoppningsvis är det endast en påverkan av samhället och inte en
drift i honom, även om samhällets påverkar inte är så rolig den heller...!



Fegis...?


Den här typ av kille är kanske lite rädd för den typ av tjej
som jag och Jenny räknar oss till... (hehe)
Alltså en mer självständig typ.

En typ som vet vad hon vill, vad hon tycker och tänker.
Hon står upp för sina åsikter och anser att hennes åsikter är lika mycket värda som hans.
Hon klarar sig själv och hon vill kunna byta glödlampan själv.
I vilket fall som helst så försöker hon själv först.

I ett förhållande med en sån tjej måste ju killen se sig som
jämlik med tjejen och får därmed inget övertag.
Han får inte känna sig behövd på samma sätt.

Både jag och Jenny tror mycket mer på jämställdhet!!
Detta skriver jag utan Jennys vetskap men jag antar att hon håller med mej, hehe.

Men en sista undran kan ju vara;

Är det så här eller?



Snälla, Please, svara nej.
Jag blir ju rädd för världen annars.
Plus att jag aldrig kommer få min son...



Dagens låt är såklart: "Superwoman" - Alicia Keys

http://www.youtube.com/watch?v=CWsr-9L1xEY

Kommentarer
Postat av: jossan

godnatt:)

2008-04-01 @ 23:57:31
URL: http://monamourr.blogg.se
Postat av: Fredd

Jag kan ju inte låta bli att kommentera detta. Sjukt kul!
Men jag håller verkligen med dig. En tjej kan få killar på fall hur enkelt som helst genom att säga "kan du hjälpa mig att få upp gruk bruken" och samtidigt slänga med hårt. Det är så många tjejer som vet om det och använder sig av det.
MEN jag tror inte detta är svaret varför ni är singlar. Detta betende ser jag som ett flirtande och ett första stadie. Vilket förhållande skulle hålla med en tjej som spelar dum och underordnar sig hela tiden? Och det är inte ett on-night-stand du vill ha antar jag. Sen finns det dock skrämmande många tjejer och killar som faktikskt är så korkade som du beskriver.

Alla killar som jag känner som har nått inanför pannbetent vill ha en självständig kvinna. I alla fall i slutändan. När man kommer på att man ska ha en rikgtig flickvänn och en fru så är jag övertygad om att både killar och tjejer tänker till.

Jag känner igen mig lite i det här ändå. Om du säger att killar inte vill ha självständiga tjejer så vill jag då kontra och hävda att tjejer inte vill ha bra, snälla och gulliga killar utan bad-boys/projekt att göra om.
Men det orklar jag inte utveckla (eller inveckla)

2008-04-02 @ 22:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0