Nörd

2008-04-03 kl:07.49

Me = Nörd!


Jag har i ett par dagars tid försökt göra en listalåtar som är bra att gå till,
den kommer snart upp här, men den är inte riktigt klar än.

Brukar leta efter dessa låtar när jag ska till skolan.
Jag lyssnar på iPoden när jag går och känner efter vilka låtar
som har ett lagom tempo att gå till.
För man måste ju gå i takt! hehe
Så kan man göra en bra Gå-spellista sen...

Kom på mig själv häromdagen att vara så sjukt nördig.
Det var en låt som inte alls var bra att gå till.
Gick man på fjärdedelar gick det alldeles för fort,
och gick man på halvnoter så skulle man aldrig komma fram dit man skulle...!
Så jag började försöka gå på andra sätt,
till exempel i halvnotstrioler, men det var rätt jobbigt...

Och jag kände mig sjukt nördig!

Men, nördighet är ju bra, har vi kommit fram till!

Varför?

Jo, därför att om man är nördig har man ett stort intresse för något,
och männsikor som intresserar för något, går in i något, kan mycket om något,
är mycket mer intressanta än människor som inte har några intressen alls,
som inte bryr sig, eller också bara följer med strömmen och gör som "alla andra".





Yes, det ser ut att bli ganska nice väder idag.
Der gillar vi!

Kommentarer
Postat av: Simon

Hej på dig du!
Det var inte igår!
Hoppas att det är bra i Örebro med högskola och alla liljeholmare!
Härlig blogg!
Det blir en ny i "bloggar-att-läsa" listan...

2008-04-03 @ 18:10:42
URL: http://simonsjoren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0