Omotiverat wailande

2008-04-11 kl: 20.33

Det var det här med omotiverat wailande.

Kollar just nu på "Så ska det låta".
Inser att den såkallade Snygg-Erik skulle kunna vara bra,
kanske till och med riktigt bra,
om han bara la av med alla fjantgrejer
och konstiga maner som han har för sig.
Dock verkar han inte ha sjungit på svenska så mycket,
för det var han inte så grym på...

Lite samma saker gäller egentligen Magnus Bäcklund.
Speciellt det här med omotiverade wailningar.
Waila ska man göra medvetet och genomtänkt.
Alltså, inte planerat, men med en tanke.
Jag avskyr alla omoiverade wailningar som
ska avsluta varenda låt.
Ooooh oooh ooooh.... (Det där var en wail alltså... hehe)
Därför att de bara gör det.
Utan en tanke,
                          utan en mening
                                                       utan att vilja säga nåt med det.

Då kan det lika gärna va!
Tycker jag i alla fall!

Men jag fick för kanske första gången höra
en Toto-låt (Africa) i Så ska det låta!
Det var ju nice!
Vi vet ju alla att Stefan är bra alltså!
Så tack för det, Stefan!
Tänk att få sjunga nån Slick ballad med honom.
Ojoj.
My dream,typ.

Molly sjöng "Gabriellas Sång".
Det är faktiskt inte heller riktigt okej.
Jag tycker verkligen att det endast är
Helen Sjöholm som får göra den låten.
Men okej, hon är ju inte direkt dålig, Molly.
Det kan jag ju verkligen inte säga...
Det stör mig nästan lite att hon faktiskt
reder ut att sjunga låten på ett rätt så bra sätt,
vilket jag aldrig skulle kunna tyvärr.
Jag vill ju kunna sjunga den här typen av låtar,
men det kan jag inte!
Kanske mer är där skon klämmer ja...

Nanne sjöng Hurt (Christina Aguilera)
Det var tjaa, för att vara snäll,
inte så bra.
Speciellt inte nu när jag är så inne i den låten,
för jag sjunger den på mina sånglektioner.

Men det var kanske mest för att kommentera alla medverkande...


Så ska det låta spårar ur... eller?

Överlag tycker jag att Så ska det låta blivit sämre
den här säsongen, men ikväll var ett undantag.
Det var ett rätt bra program måste jag säga.
Inte riktigt lika mycket av konsert-feelingen som det har varit annars.


Så ska det låta-regler!

Det finns ju liksom vissa grejer som inte är okej.

Saker som inte är okej i "Så ska det låta":

1. Att sjunga sin egen låt som vinnarlåt
2. Att sjunga sina egna låtar
3. Att gå ut på golvet under de första tre låtarna
4. Att hela tiden sjunga hela låtarna

Och dom där grejerna har förekommit väldigt mycket
under den här säsongen tycker jag.
Det är ju faktikst ingen konsert!!



Men nu kollar jag på Magnus Uggla istället.
Han är ju rätt störd... Men rätt underhållande på nåt vis.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hur har vi kunnat missa att vi båda sjöng Hurt på sånglektionerna i våras? Galet! Den är svår, men jag tror nog att både du och jag gör den bättre än Nanne ;P

2008-09-03 @ 17:56:38
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0