Det var det här med skidåkning...

2008.12.04 kl:22.58

Jag + skidåkning = vad?


Det är snö ute.
Men det kanske inte bara är det,
det kanske är andra saker (också).
Jag menar, många saker och ting har ju förändrats denna termin,
men jag funderar helt seriöst på att lära mig åka skidor!

Hur, Var och När är helt anndra frågor,
men jag har tidigare inte haft en vilja till detta,
men nu finns den där.
Och jag vet som sagt inte vad det beror på,
jag kan bara gissa.

Visserligen kan jag väl minnas att jag förra vintern
fick en slags "man kanske borde lära sig åka skidor ändå"-vision.
Och den visionen kanske ledde till att jag denna vintern tog ett steg till,
klivet över min tidigare "alltid-vägra-åka-skidor-inställning",
som alltid funnits med mig, i alla mina dagar...

Nu är det som sagt inte bara att jag kan tänka mig det,
jag vill det faktiskt.
Det känns ju visserligen totalt livsfarligt,
men jag vill lära mig och faktiskt göra nåt jag är lite rädd för.

Men ja, om det kommer bli av har ju inte direkt med det här att göra.
För det kommer det allra troligast inte.
Hur ska det gå till liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0