ICA Maxi - me like!

2008.12.09 kl:22.07

ICA Maxi i mitt hjärta!


Idag var jag och Jenny på ICA Maxi,
det är numera den ultimata affären!
Detta på grund av att jag hittade två (2) saker,
som jag letat sjukt mycket efter.


Sak 1 (den viktigaste)

Mitt wax!

Mitt älskade wax.
Förstå hur mycket jag har letat efter det waxet,
men har endast hittat det där jag köpte det första gången,
i Stockholm.
Sist jag var i huvudstaden köpte jag flera burkar
för att jag skulle slippa åka till Stockholm alltför ofta
bara på grund av att jag behövde wax.

Men nu, nu finns alltså mitt wax att inhandla i Örebro.
Kände att jag behövde dela detta med någon som jag visste skulle förstå.
Så följande sms skickades:

Emma > Fredrik

Ett under har skett! Jag har hittat mitt wax i Örebro!
Har aldrig sett det någon annan stans än i Stockholm,
och jag har letat! Men idag fann jag det!
Halleluja!


Fredrik > Emma


!!! Prisa Gud!!! Jag förstår dig så sjukt väl!!!


Ja, det där är ganska kul tycker jag...
Men wax är viktiga grejer.



Sak 2

Marshmallowfluff!

Som jag har letat!
I mars när jag fyllde år bakade Hanna en sjukt god kaka/tårta till mig,
och den innehöll just detta marshmallowfluff.
Nån gång under våren var jag hemma och jag skulle baka denna kaka,
när vi var hos Fredrik en kväll.
Men Coop i Sävsjö hade visst inte det... (konstigt)
Så lösningen skulle bli att smälta marshmallows
och hoppas att detta blev samma sak som fluffet.
Det blev visst inte riktigt det...
Kakan blev misslyckad (och slemmig)
och alla trodde att jag inte kunde baka...

Efter detta har halvt letat ihjäl mig efter detta fluff,
men inte funnit det någonstans.
Inte ens där Hanna hade köpt det...
Jag har letat i alla affärer jag varit, i alla städer sen dess,
men idag fann jag det, på ICA Maxi.
Jag köpte två burkar.

Och i jul blir det revansh på polkagriskakan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0