Saker & ting

2008.12.30 kl:00.47

Materiella ting


Min älskade, min dator, är hemma igen!
Den är tillbaka och den lever!

Det är stört hur beroende man kan bli av en sak,
men det har verkligen varit jobbigt utan min dator.
Men det hade varit ännu jobbigare,
i princip omöjligt att leva,
om det hade varit i Örebro.

Dock kan jag ju tänka att det kanske var bra
att jag fick vara utan min dator i ca 10 dagar.
För jag insåg ju under tiden att det går ändå,
även om det är jobbigt och en massa saker,
både viktiga och oviktiga men ändå så värdefulla för mig,
finns på datorn.

Ibland kanske det är bra att bli tvingad att leva utan såna här materiella ting
för att man liksom ska inse att det finns annat som är värt mycket mer.
Det kanske till och med fanns en tanke bakom att jag blev fråntagen min dator.
Det kanske helt enkelt var så att jag var alldeles för fäst vid den,
att jag styrde mitt liv lite väl mycket utifrån min dator...
Jag kanske behövde ett break, för att förstå lite mer vad som faktiskt är viktigt i livet.
Allt hänger såklart inte på datorn, men jag har fått mycket bra under lovet.
På flera sätt.

Kanske borde man vara utan mobil en vecka också,
men det förstår jag inte alls hur jag skulle klara...

Bra vore det säkert dock.
Men det är mycket som är bra, som man inte gör...
Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0