Småstad

2008.12.20 kl:00.24


Det märks att man är i småland
och i en liten stad...


Idag skulle jag lämna in min dator som bara dog i förrgår.
Så jag tog med den hem till småland och skulle lämna in den på det enda stället
som finns för detta ändamål i denna lilla stad jag befinner mig i.

(Som sagt, det märks att man kommit hem...)

När jag gick in i affären stod snubben (gubben) som har affären där
och hans fru som typ jobbar extra/hjälper till där, och pratade med en kund.
Eller ja, det var ju ingen kund,
men det trodde jag eftersom jag snällt fick vänta på min tur.
"Kunden" och paret i affären stod i säkert 5 minuter efter att jag kommit in
och pratade om den här "kundens" utfart vid hans hus.
Hans granne hade en så hög häck så han inte såg något när han skulle köra ut.
Och det var ju väldigt obehagligt, tänk om man skulle köra på nån?

Ja, sen efter ett tag gick han, så han var ju inte nån kund,
han var väl bara där för att snacka lite.

I alla fall så är det en typisk småstadsgrej.
Ganska roligt egentligen... hehe.


Sen kan jag inte påstå att det kändes jättesäkert att lämna min stackars dator där.
Gubben stod och pillade en stund på den och efter en stund frågade han:
"Hur öppnar du den här?"

Eeh, ja... Hej hej.
Som sagt, känns sådär att min dator är i hans händer.

Dessutom sa dom i princip bara att
Acer är skit
och
Vista är skit.

Jaha, kul.



Gode Gud,
gör så att dator-stackaren (och all musik & alla bilder) klarar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0