Ett litet namn

2008.12.15 kl:17.01

Jag heter


Jag har träffat en som heter Carl
och som inte kallas för Calle.

Undrar hur vanligt det är...

Det här med smeknamn är ju annars ganska intressant.
Vissa blir ju aldrig någonsin kallade för sitt riktiga namn,
utan bara för sitt smeknamn, även av sina föräldrar.
(Kanske med undantaget då föräldrarna blir arga på dom...)

Men man kan ju egentligen undra varför man inte gav barnet
smeknamnet som tilltalsnamn från början istället.
De flesta smeknamn kan man väl heta också.
Man kan ju heta det mesta idag...

Några namn som man faktiskt får ge sina barn,
och som några föräldrar redan gjort:

Pontiac, Hjort, Katt, Peace, Lorry, Spider, Sugar & Tuttan.

Jag kan ju känna lite hej hej på dessa namn alltså...
Visst, jag gillar ovanliga namn, och skulle mer än gärna
ge mina eventuella barn ett lite mer ovanligt namn.
Tycker dessutom det är lite trist att heta Emma,
men jag heter ju hellre Emma än Tuttan, det vill jag lova...!

Sen verkar det ju vara lite poppis att använda sig av djur då.
Hjort, Katt, Spider...
Och jag kom just i denna stund på att mitt kusinbarn heter Orm...

Undrar om man också då kan få tillstånd att ge namn efter alla djur?
Ko? Gris? Tupp? Flodhäst? Get? Zebra? Fjäril?

Här kan jag iofs känna att Zebra och Fjäril funkar rätt bra,
medans jag knappast skulle vilja heta Gris eller Get...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0