Reflex

2008-06-30 kl:20.45

Reflexen är alltid i vägen...

Jag låser min cykel minst två gånger varje dag,
(ibland blir det fyra)
och det slår aldrig fel.

Minst
en gång om dagen hamnar reflexen på bakhjulet
exakt precis där låset sitter, så att man måste flytta på hjulet,
för att kunna låsa cykeln.
Hur stora är oddsen för det?
Ja, det är ju förstås inte så svårt att räkna ut om man mäter lite,
men det orkar jag ju inte direkt.

Men oftast låser jag cykeln två gånger per dag,
och om det då händer en av dom två gångerna,
borde reflexen ungefär ta upp halva hjulet,
och så är det knappast!
Och inte ens dom dagarna jag låser cykeln fyra gånger,
är rimligt att det ska hända varje dag,
för reflexen tar inte upp 1/4 av hjulet heller.
Den är ju liten!

Det är ju knappast så att reflexen tar upp halva däcket
och därmed är ju chansen/risken 50%.
Det finns ju bara en enda reflex och den är inte så himla stor,
men det slår inte fel.
En gång om dagen.

Skumt

Cykel

Hur kommer det sig att reflexen alltid hamnar precis vid låset när man har stannat cykeln och ska låsa?

Kommentarer
Postat av: Anna

hahaha, jag är visst inte ensam om alla i-landsproblem!!!:) Rolig blogg!!

2008-08-14 @ 21:57:35
URL: http://annahaegerstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0