Dessa människor!

2008-03-25 kl: 12.21

Människor

Jag förstår mig inte på vissa människor.

Exempel:
Tanter på bussen.


Idag på morgonen snöade det massor och bussen blev sen.
Inte så farligt sen, men kanske 10 minuter.
Jag anser ju att man kanske kan ha lite överseende med det 
när det bara vräker ner snö, och vägarna blir lite mer svårkörda än vanligt.
Men nej. Tydligen inte.

Dessa tanter satt och klagade på att bussen var så sen och att de hade fått vänta.
Vi stannade ett litet längre tag vid en hållplats för att flera skulle fylla på sina busskort,
så började tant 1 skrika åt den stackars lilla busschauffören att han 
ju var tvungen att stänga dörren, för annars skulle dom väl frysa ihjäl..

Alltså, dom klagade verkligen på allt, allt, allt som gick att klaga på.
När folk gick in i bussen stampade de ju av snön som fastnat på skorna.
(man brukar liksom göra det)
Då muttrade (eller muttrade och muttrade, de sa allt väldigt högt) 
de om att hela bussen skakade när de stampade så.

Dessutom, och det var det värsta, 
klagade de på att chaffisen lyssnade på Radio!

Men hallå!

De skulle ringa hans chef och klaga, för att han hade radion på...! 
Men snälla nån, låt de stackars busschaufförerna vara.
Okej, vissa är mindre trevliga än andra, men resenärerna är mest otrevliga.
Inget tacksamt yrke direkt!
Speciellt inte i dessa snötider... 

Överhuvudtaget är det ju det här med att klaga på allt,
och vara så negativ till allt.
Det finns så många som gör det.
Hur orkar man? 
Och varför?

Kommentarer
Postat av: KvinnaFruMamma

Svärmor är busschaför och hon berättar ett och annat. Inget drömjobb men ibland får man ta det jobb man kan.

Tyvärr finns det gnällspikar över allt. Fast kan man stänga och inse att det är gnällspikarna som faktiskt mår sämst eftersom de är så missnöjda med allt. Då brukar jag kunna låta bli att ta åt mig och mår faktiskt ganska bra=)

Ha en bra dag!

2008-03-25 @ 12:49:00
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Hell on high-heels

jag tycker det är mysigt när radion är på i bussen=)

2008-03-25 @ 22:30:25
URL: http://somechatter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0