Påskmat vs Riktig mat

2008-03-23 kl: 23.23

Imorgon är det Örebro igen.
Vid den här tiden imorgon är jag troligtvis hemma.

Redan tillbaka.
Jag kom ju precis hit, till Småland.
Jag har ingen lust faktiskt.
Har heller ingen lust att åka buss i 6 timmar,

för att tåget var så mycket dyrare.

Trots att jag sagt att jag gillar att åka både buss, tåg och bil,
vilket också är sant, så har jag ingen lust, just imorgon
Fast det kan jag ju inte veta idag,
egentligen.



Påskmat vs Riktig mat

Idag åt jag påskmatsrester,
första påskmaten i år.
Igår åts det annan mat.
Tack och lov.

Påskmat är bara en sämre variant av julmat.
Skillnaden är att man inte får det godaste, revbensspjäll.

Igår blev det fläskfilé och hasselbackspotatis.
Dock åt vissa mest förrätt eftersom en viss person var tvungen
att åka till akuten på grund av skada orsakad av pulkaåkning.
Och då fick vi övriga vänta lite med maten. Dock var vi så hungriga
så  vi åt up nästan all förrätt, och orkade därför knappt någon huvudrätt.
Men förrätten var ju också god, så det gjorde inte så mycket.

Men min efterrätt som skulle bli supergod,
blev inte det.
Alla dissade den, mer eller mindre i smyg.
Jag också.
Den blev verkligen inte god.
Men jag avskyr att misslyckas.
Dessutom kunde jag inte riktigt skylla på någon annan,
för jag hade i princip gjort hela själv.
Men jag skyller ändå ifrån mig lite på Fredrik eftersom
han hjälpte till med vissa saker
.

Dock får jag mest skylla på Coop i Sävsjö för att de inte sålde något Marshmallowfluff.



Dagen låt blir "Tears Dry On Their Own" - Amy Winehouse

Därför att jag haft den i mitt huvud hela dagen sen vi var hos pappa och firade honom
för att han fyllt år. Han fick Amy Winehouses skiva "Back To Black" i present.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0