Påskpynt på stortorget

2008-03-19 kl: 08.39

Emma mitt i packandet.


Ska alldeles snart äntligen få åka hem till mitt kära Småland.
Men först ska jag ner på stan och klippa mig!



Länge sen jag åkte tåg.


Tåg är så trevliga, oftast. Beror kanske delvis på övriga medresenärer också,
men själva tågresan brukar falla mig i smaken.
På tåg får man ta det lugnt. Man behöver inte göra nåt, som man inte vill.
Man kan inte göra nåt som inte vill.
Det man kan göra är att sova, äta nåt, lyssna på iPod, tjuvlyssna på folk och läsa.
Och det vill man ju!
Tågresor är otroligt avkopplande. Oftast.



Därför måste ju dagens låt vara: "Tåget" - Anders Ekborg (från "Äkta Vara")



Örebro har världens fulaste påskpynt.
På stortorget har de ställt upp en hel björk, inget litet ris här inte,
nej en hel stor björk, som är alldeles full av fjädrar.
Under denna ståtliga björk står 4 gula (fula) bautakycklingar.
Men är det påsk så är det!
Man får väl offra sig för konsten, så att säga...!


Dags att packa klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0