Småland i mitt hjärta

2008-03-19 kl: 21.42

Småland i mitt hjärta.

Äntligen befinner jag mig i de vackra småländska skogarna och får andas härlig småländsk luft.
Är ju förstås också skönt att få träffa sin finfina familj!
Dock är Småland kallt som bara den.
Småland är täckt av snö. Och jag tog inte ens med vinterjackan...


"Det finns ingenting som Småland, för människor att leva i..."



Tänk att jag faktiskt är ledig nu.
Eller ja, lite ledig i alla fall.
Har ju ett pm som ska skrivas,
men det kan inte skrivas just nu iaf.
Så jag ska känna mig lite ledig nu har jag tänkt.
Kan behövas.
Att plugga är ju inte alltid

                                                                                       en dans på rosor

Man är ju inte direkt ledig.
Man är ledig i princip aldrig.
Och när man faktiskt är ledig,
då måste man jobba
                                                                                   på korvfabrik till exempel

Och det kanske är okej,
för pengar är ju trots allt bra att ha,
men när är man ledig?
När får man vara ledig?
                                                                                                    aldrig
under tiden man pluggar i alla fall...

Så jag kan ju vara sjukt nöjd över ett par dagars ledighet! 

                                                                                             Emma är nöjd!


Dagen måste ju få två låtar, för den andra låten måste ju såklart vara: "Det finns ingenting som Småland" från musikalen om Nils Dacke.

Kommentarer
Postat av: Jenny Benny

Men Emma var inte dagens låt "tåget" - Anders Ekborg!? Hihi...De e tomt i Örebro när du åkt hem...Men iofs åker jag ju imorgon..så klarar mig nog = ) Hoppas du njuter av småland..hälsa från mig!
Hej hej //Jenny

2008-03-19 @ 22:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0