Fotboll vs Scrubs

2008-05-22 kl:00.57

Ikväll när jag skulle se på Scrubs så blev jag sur...

För det första hittade jag inte kanalen.
Jag misstänker att min äldre syster letade efter barnkanalen
åt min yngre syster när dom var här och hälsade på,
och passade då också på att lägga kanalerna på rätt siffra,
för det hade inte vi förut, och så hade hon helt enkelt glömt att söka in 6:an.


Söka kanaler och finna fotboll...

Så först skulle jag lista ut hur man söker in kanaler.
Det tog ju en stund, men när jag väl får in kanalen,
vad visas då?
Ja, inte är det Scrubs i alla fall!
Det är en äcklig fotbollsmatch!
Jag blir så arg!


Dom blev blöta... haha!

Det enda som var roligt var att det regnade så sjukt mycket,
så man kunde lika gärna tro att alla små fotbollssnubbar stod
i en gigantisk dusch och inte på en fotbollsplan. (skadeglädje? jepp!)


Mina intressen då?

Seriöst.
Det är så oerhört irriterande att all
äckligt sport tar över hela tv-tablån.
Det finns inget annat som bara slår ut alla vanliga program.
Enda undantaget är om det har hänt en gigantisk katastof eller liknande.

Vad är det som säger att sport är så viktigt?

Vem har bestämt att fotboll och en massa andra
sjukt tråkiga matcher ska få ersätta programmen som
ändå väldigt många människor vill se?

Inget annat än sport får dra över på tv-tiden och göra så
att alla andra program sjuts fram eller helt enkelt uteblir.

Vad är det som gör sportintresset till ett så viktigt intresse?

Vad är det som säger att det är bättre att vara intresserad av sport
än av något annat, för det är ju de signalerna som sänds ut.


Jag stör mig verkligen så otroligt mycket på det här.
Jag förstår faktiskt inte alls hur man tänker i detta.

Visst, det finns många sportintresserade människor i det här landet,
men det finns många andra människor också, som kanske verkligen
ville se det där Scrubsavsnittet just då, eller som kanske ville se något annat program.

Det är helt enkelt så att i Sverige ska man älska sport.

Det är det som gäller.
Men jag tror att jag hellre gnäller...


I Sverige är man dum i huvudet om man inte gillar sport.

Tack och lov går jag musikhögskolan och där är inte
sportintresseret riktigt lika utbrett som i resten av landet...

Kommentarer
Postat av: Jenny Benny

Haha...vännen då! Hade du suttit kvar några minuter till hade du sett två avsnitt av Scrubs...för d var precis de jag tittade på igår!!! = )

2008-05-22 @ 12:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0