Fucking Åmål

2008-05-05 kl:17.20

Jolle var här i helgen.
Nice.

Vi hade sagt att vi skulle se Fucking Åmål när hon kom hit.
Sagt och gjort.
I lördags travade vi bort till macken och skulle se om den fanns att hyra.
Jag var tveksam men vi hittade den på VHS.

Det var rätt länge sen man såg den filmen
och då, när man såg den första gången, 1998,
shit vad bra man tyckte den var!

Sen har jag väl sett den efter det också,
ett antal gånger, men jag tror ändå att det måste vara minst 5-6 år sen nu.

Då, 1998, tyckte man att den speglade 14-15-16-åringars vardag grymt bra.
Jag trodde verkligen inte att jag skulle tycka att den var lika bra nu.
Jag tänkte att den ändå var rätt töntig.

Men ack vad jag bedrog mig.
Kanske att jag tycker om den ännu mer nu.
Jag vet inte.

Men oj så välgjord den är.
Man blir så berörd och det är en sån film som är riktigt jobbig att se.
Jag mådde riktigt dåligt ibland.
Det kanske inte låter som en bra grej,
men det är ju för att man berörs så och kommer in i filmen.
Han berättar sjukt bra, det är bra manus,
bra konversationer, roliga smågrejer och en bra historia.

En modern klassiker helt enkelt.

Gött.

Kommentarer
Postat av: The Fredd

Haha! Visst är det lustigt. Jag känner ändå att vi har enats så grymt mycket om en massa saker på det sistone om tex musik och sånt. Och så kommer detta inlägg om Fucking Åmål. Jag såg den förra året i Kosovo och jag tycker exakt som du trodde att du skulle tycka. Fast det tyckte jag visseligen när den kom. Gött att vi ändå är olika hehe

2008-05-05 @ 21:32:59
Postat av: Jenny Benny

Trollhättan! Shala la la laaa! Trollhättan! Sha la la la la laaa! = P

2008-05-06 @ 01:47:49
Postat av: EmmaPQ

Vad menar du Jenny? Hehe.. Jag måste verkligen få veta...! :)

2008-05-14 @ 10:06:13
URL: http://emmapq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0