Oskrivna regler i mataffären...

2008-05-28 kl:00.21

Jag kan inte hjälpa det, men det är  irriterande...

När man är och handlar....

Man har ställt sin korg på den lilla plattan avsedd för detta ändamål,
så att man enkelt och smidigt kan packa upp sin varor på bandet.
Personen som står efter i kön, har också en korg,
men vad gör han/hon med den?
Ja, inte får korgen stå på golvet och vänta inte,
utan den ska istället, full med varor, ställas i korghögen.
Där skulle ju jag ställa min korg när jag var klar.
Det blir liksom så fel!

Hur tänker man då?
För när jag är klar, kan inte jag ställa min korg i korghögen,
och personen efter kan inte ställa sin korg på den lilla plattan,
för där står min korg kvar.

Ja, det där är inte vidare genomtänkt faktiskt.

Det finns faktiskt en del oskrivna regler som
gäller i mataffärer, och det här är en av dom...
Kanske skriver om dom övriga en annan gång...

Kommentarer
Postat av: Malin

Skitstörigt! Lika störande är om personen innan inte har flyttat på sin korg. Eller om personen efter står och lutar sig mot korghögen. Vart ska man då ställa sin korg?

2008-08-31 @ 23:44:27
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0