Prata med mig

2008-05-13 kl:22.47

Prata med mig...?

Jag har alltid trott att alla människor pratade med sig själva.
Det gör ju jag, mest hela tiden.
Okej, kanske inte hela tiden, men ofta.
Oftast när jag ensam då förstås...
Men så pratade jag med någon för ett tag sen,
som inte alls brukade göra det
och då insåg jag att alla människor inte alls gjorde det.


Är jag knäpp då?
Eller är det den personen som är knäpp?
Är alla knäppa?
Eller ingen?


Ja, det är inte som att jag är schizofren och tror att jag är två
personer som pratar med varandra (om man gör det när man
är schizofren...?)
Det är väl lite mer så att jag pratar (och sjunger) med/för mig själv
när jag ensam. Jag kanske säger det jag tänker på, det jag gör
och diskuterar saker med mig själv som jag annars
skulle ha diskuterat i huvudet, för det gör man ju... eller?

Nä, jag kanske helt enkelt är lite knäppare än vissa andra.
Men vad gör det i så fall?
Nån ska ju vara det också.
Det är ju gött att prata med sig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0