God morgon! Är du riktigt vaken än?

2008.11.17 kl:09.17

Det var det här med mornings..
det är verkligen ett svårt ord i plural, på svenska
Mornar? Morgnar? Morgonar?


Idag lyckades jag faktiskt gå upp efter att klockan "bara" ringt 10 gånger.
Då hade jag som vanligt ställt 5 larm varannan minut och sen snoozar jag alla...
Så det ringer alltså 08.33, 08.35, 08.37, 08.39, 08.41 osv...

Det är helt sjukt, jag vet.
Men i vanliga fall brukar jag snooza mellan 30 minuter och 1 timme,
så idag var det ändå rätt bra, om man jämför.

Det mest störda är att jag verkligen somnar om mellan ringningarna,
på två minuter liksom, men det är alls inga problem.
Men idag kände jag att jag var tvungen att ta tag i det här och verkligen gå upp i hyfsad tid.
Behöver läsa en hel del idag om jag ska hinna med allt tills imorrn.

Jag undrar verkligen när det blev såhär,
när blev jag så här trött på morgnarna?
Så var det verkligen inte förr.
Då blev jag klarvaken så fort klockan ringde.
Kan iofs delvis berott på att klockan då stod på andra sidan av rummet då,
så jag var tvungen att kliva ur sängen för att stänga av den,
men jag tror ändå inte det skulle hjälpa idag.

Man är ju bara så trött hela tiden.
http://emmapq.blogg.se/2008/november/utkast-20081110-kl0150.html

Men som sagt.
Idag gjorde jag ett litet framsteg iaf.
Ska försöka hålla på det så man slipper försova sig varenda dag,
och behöva halvt stressa ihjäl på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag gjorde precis likadant. Men jag kan skylla på en jobbig katt som skriker hela nätterna så jag aldrig får sova! (Visserligen gör jag nästan alltid så, särskilt när jag inte måste gå upp till något speciellt. Läsning räknas tyvärr inte som tillräckligt speciellt..)

2008-11-17 @ 09:48:06
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0