Det var ju kul...

2008.11.15 kl:12.22

Det var här med humor...


Jag tror att min förändats en hel del de senaste åren.
Jag tror att jag börjat tycka det är mer och mer okej
att skämta om fler och fler saker.

Förut hade jag ganska många områden som
jag verkligen inte tyckte var okej att skämta om.
Och nu i efterhand kan man väl säga att de sakerna jag inte tyckt att man ska skämta om,
i princip motsvarar diskrimineringsgrunderna i skolan. hehe.

Man får inte diskrimiera någon på grund av:

- Kön
- Religion/trosuppfattning
- Funktionshinder
- Sexuell läggning
- Etnisk tillhörighet

Det kanske är sant, som jag fått höra så många gånger,
att jag alltid ska vara så politiskt korrekt.

Jag vet inte riktigt vem jag ska skylla på,
men jag har nog ändrat mig där alltså...
Jag tycker nog att man kan skämta om betydligt mycket mer än jag tyckte innan.
Jag själv tycker nog dessutom att fler och fler saker kan vara roligt,
utav det jag förut inte tyckte var okej att skämta om.

Det är ju faktiskt så att allt blir lite roligare,
om man inte tar så seriöst och allvarligt på allt hela tiden.

Men att skämta om manligt/kvinnligt och om homosexualitet
har jag fortfarande ganska så svårt för, det är rätt känsligt alltså.
Så då måste man göra det på ett väldigt snyggt sätt,
om man ska lyckas få mig att skratta åt det iaf...

Men ja, ändrat mig har jag helt enkelt gjort.
Kanske inte så konstigt heller för den delen,
för ändrar sig gör man (jag) ju hela tiden, på många områden,
så varför skulle inte ens humor kunna ändra sig också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0