Leva jul

2008.11.14 kl:09.24

Det var det här med jul redan...


Affärerna har redan ställt upp julhyllorna för länge sen,
tomtar, glögg, pepparkakor etc.,
och alla luciarep har börjat dra igång.

Dock är det ju så här:

Det är absolut no no på att börja "leva jul" före
1 december!


Att "leva jul" innebär bland annat:

- Att lyssna på julmusik
- Att julpynta sitt hem
- Att dricka glögg
- Att äta pepparkakor
- Att slå in julklappar (köpa dom kan man faktiskt få göra)
- Att baka decemberfika så som lussekatter och pepparkakor.


Dock gjorde jag själv ett litet snesteg i veckan,
för jag åt skumtomtar.
Men det är verkligen så obeskrivligt gott,
så jag kunde bara inte låta bli.
Det var ju ett helt år sen sist!
Dock kommer jag icke göra om det förrän det är december!

Men för att försvara mig själv lite, så är det grymt stor
skillnad på att äta skumtomtar och att till exempel dricka glögg
eller lyssna på julmusik...

Kommentarer
Postat av: Jenny Benny

Jag har redan syndat isåfall emma! Jag har redan lyckats få i mig julmust, pepparkakor och skumjultomtar...plus att jag redan sjungit jullåtar ; )

2008-11-14 @ 11:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0