Mobilberoende

2008.11.01 kl:13.13


Mobil mobil mobil...


Tänk vad stört beroende man är av sin mobil,
i alla fall jag, men troligtvis fler med mig...

- Det är min enda telefon, har ingen hemtelefon.
- Det är min telefonbok, alla telefonummer jag har finns i telefonen.
- Det är min klocka.
- Det är min väckarklocka.
- Det är ofta min kalender också (fast jag kör ju mest på googlekalendern).
- Det är också en slags anteckningsbok, jag skriver upp en massa viktiga saker i mobilen, anteckningar & kom-i-håg. Jag använder den också väldigt mycket för påminnelser av olika saker jag behöver komma ihåg.
- Det är min "äggklocka"/tidtagarur när jag lagar mat, bakar eller på annat sätt behöver ta tid...
- Den var min kamera också, men nu har jag ju en kamera, så då fungerar mobilen bara som reservkamera, om jag glömt den riktiga kameran.
- Ibland använder jag den också för att spela in grejer som jag behöver komma ihåg eller lyssna på (när man övar eller kommer på nya grejer...)

Om min telefon skulle försvinna, gå sönder eller på annat sätt sluta fungera,
så skulle mitt liv bli väldigt jobbigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0