Rökpaus?

2008.11.07 kl:19.02


Det var det här med rökare...
(igen)


Hade alltså tenta idag, och då är det en massa regler som gäller.
Man får inte ha några saker med sig (såklart).
Inga väskor, jackor, mobiler, egna papper osv.
Man får endast lämna om man ska gå på toa och
då får man skriva upp sig på en toalista samt att en
vakt följer med (förhoppningsvis dock inte in på toan)..

Men, mitt i tentan ligger då en rökpaus.
Vad schöön är det?
Rökpaus?
Fyra timmars tenta, om man sitter hela tiden,
och dom lägger in en rökpaus...!

Jag kan helt ärligt inte förstå varför man ska tillgodose
rökarnas behov i denna situation.
De är beroende av att röka, visst.
Men måste de verkligen röka under just dessa fyra timmar?
Jag är beroende av att ha min mobil nära mig,
och att kolla min facebook, men inte fick jag nån mobil och facebook-paus.
Det är schöön samma sak!
Typ.

Näe, det där tycker jag verkligen är både konstigt och väldigt onödigt.
Det är knappt man kan behöva gå på toa under fyra timmar alltså,
om man inte har några slags problem med sin blåsa...
Och de allra flesta sitter inte ens hela tiden ut, så nej.
Jag kan inte tycka att det finns någon som helst anledning
till att lägga in en rökpaus under en fyra timmar lång tenta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0