Det har jag inte gjort sen fritids...

2008.11.19 kl:22.42

Pysselsugen


Jag kom och tänka på en grej som man gjorde på fritids,
när man marmorerade papper.
Det var ju roligt, och kunde bli ganska fint.
Så jag funderar på att göra det igen.
Var hur länge sen som helst!
Har ju inte gjort det sen jag gick på fritids närmare bestämt...
Skulle kunna bli lite roliga julklappsetiketter,
eller nåt annat...

Marmorera papper är alltså när man har en balja med vatten
och så droppar man i lite färger där i
och doppar ner ett papper som får ett (förhoppningsvis) fint mönster

Man behöver bara nåt slags lim som gör att vattnet blir tjockt,
så att färgen inte sjunker, och så marmoreringsfärg såklart.
Lär ju finnas på Hobbyaffären.

Man kan tydligen marmorera typ också,
fast då kanske man ska ha textilfärg.

Ja, jag blev riktigt sugen nu iaf.
Får ta och kolla upp det nästa gång jag är i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0