Vart var dom förut?

2008.11.09 kl:11.33

Man lär sig med tiden
eller nåt...


Det är konstigt när man hör talas om något,
lär sig ett nytt ord, hör en låt man aldrig hört förut,
ett uttryck, ett fenomen, ja vad som helst.
I vilket fall så menar jag när man lägger detta nya på minnet.
Då helt plötsligt, hör man detta överallt,
i olika situationer, och man förstår inte hur man kunnat missa detta,
för det måste ju funnits med förut också.
Eller...?!

Ett exempel kan vara en låt som jag hörde första gången i somras.
Jag minns inte vad den hette, men det var på ett bröllop som jag var på.
Brudens systrar sjöng låten, och jag hade aldrig hört den förut.
Sen efter det, så har jag hört den flertalet gånger, i olika situationer.
Men det kan ju knappast vara så att låten börjat dyka upp oftare,
för det var nog inte ny låt, snarare en gammal.
Det är väl bara så att jag inte lagt märke till den förut.
Vilket är ganska intressant...

Men det kan som sagt gälla ord och uttryck också.
Det kan vara ord som man tycker att man aldrig hört förut,
men så kanske man lär sig ordet i nån situation,
och helt plöltsligt finns det lite överallt.
Och det måste ju som sagt funnits lite överallt förut också,
men man har liksom inte hört ordet förut, för man har ingen relation till det.
Men nu, när man kan det, har hört det, har kanske diskuterat det,
och vet betydelsen av det, då hör man det, överallt.

Helt enkelt så kanske man inte lägger märke till vissa saker,
förrän man har en relation till dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0