Byta bana ?

2009.08.07 kl:22.01
Högstadiet ja...


Efter att för första gången sedan jag själv gick i högstadiet
ha spenderat två hela dagar i en högstadieskola har jag fått minnet tillbaka.
Jag minns hur det var att gå i högstadiet.
Tidigare hade jag förträngt det, men nu är minnena inte så jobbiga längre.
Nu är det intressant att plocka fram dom igen,
liksom för att jämföra, och den här skolan som jag gör VFU på,
verkar vara så sjukt bra och ha så mycket resurser.
Oändligt mycket bättre än min gamla högstadieskola.

Verkar krylla av engagerade och bra lärare också!
Igår var jag på en biologilektion i en 8:a, dom läser sexualkunskap,
och jag blev grymt imponerad av hur bra det var.
Det var liksom inget fåneri och fnitter och undervisningen var riktigt bra.
Jag menar, jag minns ju själv när jag gick i 8:an och skulle ha sexualkunskap.
Hej hej.
Totalt meningslöst när själva läraren tycker att det är pinsamt att undervisa.
Det är klart att kidsen tycker det är pinsamt,
men hur ska dom kunna ta det bra när till och med
läraren i ämnet signalerar att det är pinsamt...?
Nej, jag är imponerad!

Fick dessutom en liten vision idag.
Tänk om man skulle bli hemkunskapslärare!
Jag tror verkligen det skulle vara asroligt.
Det är ju ett grymt viktigt ämne, och det verkar väldigt kul.
Jag har aldrig tidigare ens reflekterat över att man kan bli hemkunskapslärare,
när jag funderat lite löst på om det finns några andra ämnen jag skulle
kunna tänka mig att undervisa i.

Undrar vad man läser då, för att bli det alltså...?

Måste fundera vidare på detta alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0