Frågetecken

2008.10.31 kl:16.00



Irriterande, eller hur (frågetecken)


Ja, jag vet att det är taskigt att klaga på folk som inte kan stava och så,
och jag bloggade för ett bra tag sen om saker jag stör mig mycktet på.
Till exempel när folk skriver isär ord eller skriver fel på de & dem.
http://emmapq.blogg.se/2008/april/skrivfelen-skriv-felen.html

En annan sak som är minst lika irriterande
är att det är väldigt många som anävnder frågetecken
på ett totalt felaktigt sätt. Det är ganska störande!
Ofta ser man att folk skriver frågetecken där man troligtvis hade
tänkt sig att skriva ett utropstecken.

Hur kan det här med frågetecken vara så himla svårt?
Det finns ju bara en regel; de ska vara efter en fråga!
Och alla vet väl vad en fråga är, eller?

Men tydligen inte...

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med dig, jag är också språkpolis :P Värst är nog ändå avsaknaden av frågetecken. Det är väldigt många som tydligen inte har lärt sig vad en fråga är.. Hur svårt kan det vara?

2008-10-31 @ 17:12:45
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0