Jag hade glömt...

2008.10.23 kl:17.11

Folkislivet alltså...

Idag gästade en folkhögskolas musiklinje min VFU-skola.
Och jag fick såna flashbacks.
Jag kom plötsligt ihåg hur fantastiskt roligt det var att gå folkis!
Jag har faktiskt inte tänkt på det så mycket innan,
för när 2 år på folkhögskola var över var man rätt mätt på det.
Det var verkligen skönt att komma någon annan stans,
bland andra människor och i en ny miljö.
Inte för att folkhögskoleåren varit dåliga,
de var fantastiskt roliga, men man blir mätt på det till slut.

Men nu...
I wanna do it again!
Ett sabbatsår på folkis hade inte varit fel alltså,
men det är ju det här med pengar.

Men vad skönt det hade varit.
Allt man gör nu är så seriöst och viktigt.
Man måste klara av allt och det är betyg och press.
Ett år utan krav och stress och press,
där man bara får göra roliga saker,
och leva folkislivet igen.

Oj, vad sugen jag blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0