My first föreläsning

2008-09-03 kl:09.34

Det var det här med föreläsningar...

Igår hade jag mina 2 första riktiga föreläsningar.
Det var sjukt jobbigt!
Och jag har redan åsikter om grejer som rör
föreläsningssitutaionen!

En grej jag stör mig så grymt mycket på,
är att folk verkligen börjar packa ihop sina saker,
prassla och dunka och prata och låta,
bara föreläsaren nämner att det hon/han ska säga
är bland det sista som ska sägas.
Det är lite som att resa sig upp och gå innan filmen
är slut, precis innan eftertexterna börjat rulla, när man är på bio.
Fast detta är värre.
Respektlöst skulle jag vilja kalla det. 
                                                Och dessutom väldigt irriterande.
Och stressande.


Sen är det ju det här med koncentration.
Vad svårt jag har att koncentrera mig i 1,5 timme.
30 minuter går bra, men sen går det bara inte längre.
Då far tankarna iväg på annat håll...
Och så försöker man verkligen koncentrera sig,
och så plötsligt, gång på gång, inser man att
man sitter och inte alls lyssnar.
Det är väl bara att hoppas på att man vänjer sig med tiden.

En annan sak som gör det svårt att koncentrera sig
är dessa teckenspråkstolkar som står där framme.
Det är ju så fascinerande att kolla på dom,
så ibland kommer jag på mig själv med att
bara sitta och kolla på teckenspråkstolken,
utan att ens lyssna på föreläsaren. 
Men det kanske man också slutar med efter ett tag.
Dock är dom ju så coola!
Ibland fattar man ju lite vad dom tecknar för ord,
och inser hur långt efter dom är i det som
föreläsaren säger. Samtidigt fixar dom att ha allt i huvudet.
Det är grymt.

Kommentarer
Postat av: stina

Jag vet precis vad du menar. Det stör mig varje gång. Ibland undrar jag hur folk har blivit uppfostrade. Och det är lärarna som ska uppfostra våra barn i skolan sen? pfff.... jaja. hoppas allt har gått bra med at skriva tipsrundan nu. Ses ikväll. :)



2008-09-05 @ 13:27:02
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0