Ace of Base - Life is a flower

2009.08.25 kl:14.45

Dagens 90-talsvideo
Tisdag

Ace of Base - Life is a flower (1998)




Det här kan jag känna kanske är ett av de mest överskattade band vi haft i Sverige,
men jag vet inte riktigt.. Kan bara inte förstå den här storheten dom hade.
Var dock tvungen att ha med denna låten eftersom dom är ändå känns väldigt mycket
sverige på 90-talet och för att jag hittade denna låten bland mina gamla cd-singlar.
Varför jag har den singeln undrar jag faktiskt själv. Jag tror nämligen aldrig att jag gillat
Ace of Base nåt vidare. Måste ha fått den i födelsedagspresent när man hade
födelsedagsdisco eller så. 
Det är faktiskt en väldigt trolig anledning till mitt ägande av denna singel... 

Kan tycka att låten är riktigt boring och videon likaså.
Det händer absolut ingenting, dom bara står där och glor upp mot
en kamera samtidigt som dom vrider sina händer i konstiga rörelser...
Och så är det i princip bara brunett-tjejen som sjunger...
Vad dom andra har för funktion framkommer liksom inte.

Andra hits med svenska supergruppen är t.ex;
All that she wants
Happy nation
The sign
Beautiful life
Cruel summer



För övrigt var detta början av nedräkningen på dessa kära 90-talsvideos.
Jag tänkte att jag måste sluta någon gång, så 50 stycken får det bli.
Detta var nummer 41, så nu är det alltså bara nio kvar.
Tips på något som är 90-talsviktigt men som jag kanske glömt emottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Verkligen underligt att de var så stora, de är ju inte bra!



Något som känns 90-tal för mig är Dr Bombay, uselt, men ändå 90-tal :P Sen kom väl Blue med Eiffel 65 i slutet av 90-talet också? Och Freestyler med Boomfunk MC's!

2009-08-25 @ 15:50:02
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

Ja varför tyckte övriga världen att detta va bra?

2009-08-26 @ 21:17:48
Postat av: EmmaPQ

Ja, men det är helt sjukt att dom är det tredje största svenska bandet som gjort internationell karriär... Stört! Det är ju ingenting!

2009-08-26 @ 23:39:22
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0