Another Level - Freak me

2009.08.01 kl:11.39

Dagens 90-talsvideo
Lördag

Another Level - Freak me (1998)


http://www.youtube.com/watch?v=JSADcB09t_0


Nu har jag letat efter den här videon i flera veckor, och inte hittat en
enda med en fungerande länk så man kan bädda in videon i bloggen.
Alltså fick det bli en länk till youtube. Tryck och lyssna/titta!

Letade länge efter den här videon för den minns jag så himla tydligt,
men jag trodde hela tiden att det var videon till "What if" med Consoul,
(som också är en video jag inte hittar) som jag letade efter.
Men när min syster gav mig några förslag på 90-talsvideos fanns denna bland dom. 

Jag minns som sagt videon supertydligt. Det här tyckte jag var asbra!
Och så var det 4 snygga killar som sjöng också.
Speciellt tror jag att jag tyckte den rakade killen utan glasögon var het,
och det är klart att det kan man väl inte säga att han inte är...

Men nu känner jag kanske lite mer; vad tusan är det här för en låt?
Vad är det för en text?
Och nu har jag börjat gå runt och sjunga på den också,
inte riktigt okej...

Och killen som sjunger "'Cause tonight baby, I wanna get freaky with you"
har väldigt mycket boyband över sitt sound och passar liksom inte riktigt in.

Den här låten hade man på sin Absolute Music 28-skiva,
och jag vet inte om Another Level hade några andra hits,
men dom han släppa ca 8 singlar innan bandet splittrades.
Och ingen av dom låtarna är något jag känner igen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, vilken äcklig text! "I wanna be your nasty man" :D

2009-08-01 @ 13:42:09
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Haha. Jag vet! Det hade man inte en tanke på då. Stört.

2009-08-01 @ 13:57:08
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Wachen

Den här är inte okej. Jag har en kompis i min klass som skickade denna till mig på skoj och sen satt den fast i min hjärna i två veckor, usch fy.



"Baby don't you understand, I wanna be your nasty man"..lyrik!!

2009-08-01 @ 19:44:55
Postat av: EmmaPQ

Haha! Det är mycket roligt att den sätter sig. Kul låt att gå runt och sjunga på... Eller inte.

2009-08-02 @ 12:08:27
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

"let me lick u up and and down"

2009-08-16 @ 12:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0