Åtta kryss

2009.08.25 kl:03.35

Och listor


Imorgon (eller idag beroende på hur man ser det) har jag en del saker som jag
måste uträtta. Man kan kalla det ärenden om man vill, det låter lite mer vuxet då.
Inte för att jag har någon vidare lust att låta vuxen, men man kan ju göra ett försök.

Imorgon har jag alltså flertalet ärenden som skall uträttas, bland annat fyra telefonsamtal.
Och eftersom jag har någon mindre form av telefonskräck har jag skjutit upp dessa samtal
lite för länge nu. Övriga ärenden är bara uppskjutna av ren lathet.

Därför skrev jag helt enkelt en lista för morgondagen.
En lista med sammanlagt åtta punkter som alla behövs utföras imorgon.
Jag gillar listor! Och så gör man en liten ruta där man kan
rita ett litet kryss när man är klar med uppgiften/ärendet.
Då blir det liksom lättare att känna; "Yeah! Jag har uträttat något".

Tänkte att listan och det faktum att jag nu bloggar om det hela
kanske skulle få mig att verkligen göra allt jag behöver göra imorgon.

Så nu är det bestämt, imorgon ska jag göra åtta små kryss på min lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0