B*Witched - C'est la vie

2009.08.23 kl:18.01


Dagens 90-talsvideo
Söndag

B*Witched - C'est la vie (1998)


http://video.google.com/videoplay?docid=6653493181107020217


Ännu en video som inte går att lägga in i bloggen, men eftersom den
måste vara med bland 90-talsvideosarna så länkar jag till klippet istället.

Just den här videon minns jag väldigt väl, jag vet inte riktigt varför.
Mest tror jag att jag minns färgerna.

Tycker att videon är rätt rolig om man tänker på hur den ser ut och hur dom ser ut.
Kläderna dom har på sig är knappast något en tjejgrupp skulle ha på sig idag.
Dom har verkligen hellånga byxor, tröjor utan minsta antydan till urringning
och sedan jeansjackor på det. Killens kläder går heller inte av för hackor.

Sedan har vi den klassiska synkdansen,
men här på en knallgrön äng med fakeblommor.

Den blonda tjejen verkar ha den här typiska (för mig) mellanstadiefrillan
som jag faktiskt hade glömt bort (lite som sicksack-benan),
när man satte fast små testar av luggen med små hårklämmor,
så att funktionen blev ungefär som med ett diadem.
Och så skulle man gärna rulla/skruva varje test lite, det verkar hon gjort.

Mitt i låten har dom dessutom fått med en liten folkmusikinspirerad slinga,
med nåt slags folkdans, antagligen för att markera att dom är från Irland.

Vad man annars kan säga om gruppen är att dom inte verkar varit så långlivade
som grupp. Dom släppte bara två album, ett 1998 och ett 1999.

Övriga hits med gruppen är Rollercoaster, To you I belong & Blame it on the weatherman.

Kommentarer
Postat av: Fredd

Hon sjunger lite suspekt när hon släpper på toner och fraser. Aldrig tänkt på innan. Mycket komiskt. Typisk "detta äslade Fredrik i mellansatdiet". Fast det är väll inte så konstigt? Hur kan man inte digga textrader som "I'm the wolf today hey, hey, hey. I'll huff I'll puff I'll huff I'll puff and blow you away!"

2009-08-24 @ 13:52:20
Postat av: EmmaPQ

Jag tycker mer att hennes starter på ord och fraser är alldeles för hetsig, så hon får något konstigt biljud som är svårt att förklara i skriven text. Dock är det väl meningen att det ska låta så, men det är ju inte snyggt för det...

2009-08-24 @ 14:41:43
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0