Cranberries - Ode to my family

2009.08.28 kl:11.22


Dagens 90-talsvideo
Fredag

Cranberries - Ode to my family (1994)





Fick tips av min syster att ha med Cranberries bland 90-talsvideosarna.
Jag hade faktiskt inte ens haft en tanke på denna grupp som tydligt hade
sin storhetstid på 90-talet. Dock orkade jag inte med "Zombie", för den
låten är så sjukt uttjatad och tråkig, så istället valde jag denna som jag
också gillade skarpt när det begav sig...

Det här är också sånt här som egentligen kanske är lite för tidigt för mig, men som
jag lyssnade på något/några år efter det släpptes då jag lånade storasysters skivor.

Jag tycker väl att det här har sin charm på något vis,
men mest känns allt bara jobbigt när man hör det här..
Det är ju liksom inte rolig musik det här, men det är väl inte meningen heller...
Dom hade en hel del politiska texter och ville säga saker med sin musik,
så det är väl inte direkt läge att jämföra med gårdagens 90-talsvideo;
Vengaboys med "We're going to Ibiza"...

Sen kan jag tycka att hennes röst är schysst i lagom dos,
men jag skulle inte orka med ett helt album idag.
Hon låter väldigt mycket likadant hela tiden.

Gruppen hade som sagt sin storhetstid på 90-talet och deras senaste skiva verkar
vara den som släpptes 2001. Sedan dess har de olika gruppmedlemmarna
ägnat sig åt diverser egna projekt.

Andra hits är t.ex. "Linger" & förstås superhiten "Zombie".

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Såg dom live en gång i tiden. Väldigt bra! Vädigt bra.

2009-08-28 @ 23:43:36
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Fredd

Ja detta blev man inte fylld av glädje av men som sagt det är väll inte tanken. Jag hejar nog mer på den lättsamma tuggimipopen från 90-talet

2009-08-29 @ 14:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0