Doktor B

2009.08.19 kl:23.30

Agående dagens läkarbesök; Det gick bra!


Ibland är det bara så skönt att få ha fel. Att förvänta sig det värsta,
och få något så mycket bättre. Jag hade verkligen förväntat mig att
få kämpa för min sak, att behöva stå på mig, men det behövde jag knappt.
Det var en superskön läkare som verkade förstå min situation och verkligen
vilja hjälpa mig. Så, jag ska börja gå hos en kurator på vårdcentralen och dessa
samtal ska börja så fort som möjligt. Han skulle se till att jag skulle prioriteras.
Han tyckte dessutom att jag skulle sluta med medicinerna så fort som möjligt.
Mycket, mycket gött!

Som sagt, ibland är det bara skönt att faktiskt ha fel.
Jag har haft så lite kontakt med sjukvården och har därför utvecklat
en enorm rädsla för hela grejen. Hatar verkligen sjukhusmiljöer!
Men nu har jag iaf träffat en läkare som är mänsklig, som lyssnar
och som bara verkade så bra på alla sätt och vis!

Jag tror jag behövas lite positiva upplevelser av sjukvården.

Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥

Hej ^_^

Hittade hit via bloggtoppen och tänkte bara säga hej. Så.. hej! ^_^

2009-08-20 @ 11:49:00
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Daniel igen

Ja, jag läser ju dina inlägg via Bloglovin och då bakifrån, så jag såg ju inte detta. Men vad fruktansvärt bra att du får hjälp och att det känns bra. Att det känns bra är viktigast. Absolut viktigast.

2009-08-21 @ 17:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0