Gåshud

2009.08.20 kl:22.51

Och riktigt bra grejer


Jag får väldigt ofta gåshud när jag blir berörd av saker.
När saker är bra, mycket bra.
Det kan vara när jag ser vissa filmscener, hör vissa låtar, hör vissa personers röster,
läser vissa texter, när man pratar om saker som jag tycker är bra, när jag tänker
tillbaka på fina minnen, osv i all oändlighet...

Och så ibland får jag gåshud när jag hör eller ser nåt som jag inte alls vill tycka är bra.
Jag minns väldigt tydligt att det hände när jag hörde "Big big world" med Emilia första gången..
Ja, jag är medveten om att det var 11 år sedan, men det är väl först nu jag kan stå för det.
Inte för att jag tycker det är något att ha, men någonting måste det ju varit som berörde mig,
annars skulle jag väl inte få gåshus bara sådär..?
Det skulle kunnat varit något med hennes röst. Inte för att jag tycker hon sjunger är bra,
men vad vet jag..? Jag tror jag behöver reda ut detta!

Suspekt reaktion egentligen, med gåshud alltså.
Men det händer mig ofta.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag brukar drabbas av samma fenomen. Det är lite jobbigt när det är av något man egentligen inte gillar, eller inte borde gilla..

2009-08-20 @ 23:47:53
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0