Musikaffären Netto

2009.08.10 kl:20.13


Det var det här med Netto.



Netto är verkligen inte affären där jag handlar mest,
men ibland är det roligt att kolla bland all skit som finns där.
Därför brukar jag ibland kolla igenom deras reklamblad.

Idag hittade jag fynden med stort F!
En klassisk gitarr för 299:- och en tvärflöjt för 899:-.
Helt oslagbart.

Netto har ju även tidigare försökt sig på det här med instrumentförsäljning, 
och då har det handlat om elgitarrer, fioler, trumpeter osv...
Jag undrar då bara vem som handlar instrument där.
Vem?

Alltså, ska man lära sig att spela flöjt och vill ha ett billigt instrument,
så är det ju ändå helt idiotiskt att köpa en flöjt på Netto!
Det blir ju bara 900:- åt skogen, som man kunde lagt på ett något bättre instrument.
Och vill man bara ha en gitarr att öva lite på hemma,
så tvivlar jag ändå på att det ens går att försöka stämma Nettogitarren...

Det bästa med just det här reklambladet är att tjejen på bilden
inte ens kan hålla flöjten rätt. Hur svårt kan det vara?
Seriöst!
Dom kan väl åtminstone försöka se ut som att dom spelar?
Det ser mest ut som att hon får ont i högerhanden eftersom hon
behöver vrida den jättekonstigt och så ska hon försöka le lite på det.

Dom har antagligen bara satt en flöjt i handen på en stackars tjej
och bett henne posa med den. Som sagt, hon kunde iaf hållt den rätt...


Netto-instrument



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! Det värsta är att en av Dennis kompisar faktiskt har köpt en gitarr där som han är riktigt nöjd med. Och han är duktig och spelar in mycket i studio och så.

2009-08-10 @ 21:52:55
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Haha! Lägg av... Ja, vad ska man säga. Kanske hade han tur..? Eller har Netto faktiskt bra kvalité.

(Ja, jag tror på alternativ 1).

2009-08-10 @ 23:37:48
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

Eller så har han danska gener och förstår inte bättre

2009-08-13 @ 22:31:03
Postat av: EmmaPQ

Skulle kunna vara så också...

2009-08-13 @ 23:02:54
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0