Jumper - Tapetklister

2009.08.14 kl:12.19

Dagens 90-talsvideo
Fredag

Jumper - Tapetklister (1996)




Då var det dags för lite svenskt 90-tal!
Har knappt haft med något sånt tror jag, så det var väl på tiden.

Har ett väldigt starkt minne av när jag för första gången hörde talas om Jumper.
Det var i vårt klassrum i 5:an och en kille i min klass som heter Claes började prata
om att dom var så himla bra. Men han uttalade "jumper" som det vore ett engelsk ord.
Jag minns till och med exakt hur bänkarna stod, vart i klassrummet vi var,
vilka teckningar som satt på väggen... Sjukt!

Jag minns att jag tyckte detta var vädligt bra,
och jag tycker fortfarande att det är bra svensk 90-talspop.
Dock låter det ju inte speciellt bra egentligen, när man hör det nu i efterhand.
Tycker att den där gitarrslingan är väldigt ful.
Och sången är inte mycket att hänga i den musikaliska julgranen. 
Stämman på sången i refrängen är till exempel bedrövlig.
"Tapetklister under mina skor, du är så mycket vackrare än vad du tror."

Videon har jag egentligen inte mycket att säga om,
den är väl varken dålig eller speciellt bra. 

Jag minns också det här att en i bandet kallades Linda, fast han var man.
Jan "Linda" Lindström.

Andra hits med Jumper är t.ex.
När hela världen står utanför
Den vägen
Kom som en man
Hon har ett sätt
Våran hemlighet
Välkommen hit
Miljonär

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, stämman är verkligen gräslig! Gitarrslingan med. Men annars är det ju ganska trallvänligt..

2009-08-14 @ 12:59:32
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

Vilket band! Kommer ihåg att Jolle tyckte att Miljonär var bra och rolig.



Detta fick mig att tänka på ett band med en gammal låt från 1991. Pontus & Amerikanarna - Godmorgon Columbus... ja...

2009-08-15 @ 15:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0