Marcus & Keith - Ögon som hos få

2009.08.24 kl:14.33

Dagens 90-talsvideo
Måndag

Marcus & Keith - Ögon som hos få (1999)




Här kommer en liten doldis, som jag inte riktigt vet om folk i allmänhet kommer ihåg.
Jag vet nämligen inte alls hur känd låten blev när den släpptes 1999, men jag
gissar på att den inte slog igenom sådär hemskt stort, men jag minns den väl.
Jag har den på singel som allt annat man gillade..

Videon är inte mycket att säga om, och inte mycket att hurra för, eftersom att
det typ inte finns en video. Men vad jag gillade låten, tyckte den var skitbra!

Lite om själva duon då.
Marcus Öhrn & Ketih Palmroth bildade en duo när de 1999 var med i Villa Medusa.
Jag tror, om jag inte minns fel, att denna låt skrevs under inspelningen av programmet.
Villa Medusa var alltså, för den som inte minns eller inte såg programmet, en dokusåpa
på Kanal 5 som gick ut på att ett antal personer skulle bo tillsammans och försöka
jobba ihop pengar till mat och hyra. Ingen utröstning skedde med deltagarna skulle
betygsätta varandra med vita och svarta kameler.
Programmet spelades in utomlands och den första säsongen i Grekland.
Övriga säsongen på andra ställen.

Vad som hände med Keith efter detta vet jag inte,
förutom att han och Marcus spelade in en skiva ihop.

Marcus däremot har fortsatt sin musikkarriär, dels genom att medverka i
Fame Factory 2004 och dels genom att bli ny sångare i Noice mellan 2004 & 2008.
Nu har han ett eget band som heter 5th Sonic Brigade och har även
jobbat en del som låtskrivare till andra artister.

Marcus & Ketih har väl inte direkt några andra hits, och inte för att det här
kanske räknas till en hit heller, men dom släppte iaf en singel till; "Fri".

Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥

Svar:

öppen scen för de under 22

Datum: 5/9, 3/10, 14/11 och 12/12 på medborgarplatsens Bibliotek. Dyk gärna upp!

2009-08-24 @ 22:50:11
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Fredd

Man måste nog sett programmet för att digga detta....

2009-08-26 @ 21:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0