Me & My - Dub i dub

2009.08.12 kl:10.17

Dagens 90-talsvideo
Onsdag

Me & My - Dub i dub (1995)




Denna låt har det sjungits på mycket, och den har ofta suttit i huvudet och gnagt.
De var en person som jag gick folkis med som ganska så
ofta gick och sjöng denna låt. Typ ständigt under två års tid.
Det är så jag minns det i alla fall...
Den är därför för mig starkt förknippad med Hanna Hjalmarsson.

Jag har också ett minne av när två tjejer gjorde den här på Småstjärnorna.
Inte för att jag vet vilka dom var eller så, jag bara minns det tydligt.
Går dock inte att hitta på youtube. Synd!

Det här tycker jag är en skitbra typiskt 90-talshitig låt.
Den sätter sig som klister på hjärnan och sen kan man
gå runt och sjunga på den i veckor. Eller månader.
Videon är dock ganska trist.

Gruppen består av två systrar (Susanne & Pernille Georgi) som är från Danmark.
Dom verkar inte ha gjort så hemskt mycket sedan 2001 då dom släppte
sitt senaste album, men 2007 var dom med i den danska melodifestivalen
med låten "Two are stronger than one" och kom på 6:e plats.
Och 2007 släppte dom även en julsingel; "Too much christmas".

Andra hits av Me & My är t.ex. "Baby boy", också från 1995.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag och min bästa kompis i typ trean ville vara med i Småstjärnorna och mima till Baby boy kommer jag ihåg. Vad coolt det hade varit!

2009-08-13 @ 10:46:23
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

Ja denna låten äslakde alla. Dock hatar jag videon. Bara jobbig och obekväm. En liten faktaska som är högst viktig och angelägen är att Susanne Georgi var med i Eurovision i år fast då för Andorra med låten La Teva Decisió (Get a Life) där hon slutade på 15 plats i semifinal 1. Hon har släppt tre soloalbum och ett fjärde är påväg. Jippi! ehhh

2009-08-13 @ 22:48:21
Postat av: EmmaPQ

Tack för infon Fredrik. Jag undrade så...

2009-08-13 @ 23:07:30
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0