Shampoo - Trouble

2009.08.11 kl:19.10


Jag har lite halvt, efter min semstervecka utan internet,
tappar suget efter alla 90-talsvideos.
Men jag har några till jag skulle vilja föra fram till ljuset,
och fortsätter därför ett tag till.
Kanske kommer suget tillbaka, suget att hitta de bortglömda
låtarna som alla vill höra igen, fast dom inte riktigt vet om det själva.
Kanske kommer det inte tillbaka, men jag har som sagt
några till på lager som jag gärna delar med mig av


Dagens 90-talsvideo
Tisdag

Shampoo - Trouble (1995)




Den här låten hade jag faktiskt helt totalt glömt bort,
och kom att tänka på det för att jag av någon anledning
började tänka på Småstjärnorna och att två tjejer från Sävsjö
gjorde denna låten i det programmet.
Det var stort att det var Sävsjöfolk med i Småstjärnorna!
Två gånger hände det.

Jag minns också att jag hade låten på någon skiva,
kanske Absolute dance 6 eller någon helt annan samlingskiva.
Minns dock inte videon, den kanske var lite för tidig för att jag skulle sett den.

Jag gillar ändå det här. Det är skönt 90-talsaktigt och kaxigt.
Kan väl mest känna att tjejerna gärna kunde sett ut lite mer
som dom låter, speciellt på den 90-talsrapliknande delen
där dom låter ganska kaxiga, arga och bestämda, men ser
ganska väna, snälla och mesiga ut...

Andra hits har jag ingen koll på,
och ingen av de låtar som släppts som singlar är något jag känner igen.
Det verkar mest som om dom på senare år släppt någon typ
av Greatest Hits-skiva och sedan nysläpp av första albumet.

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Bra replik på Schulmania! Inte heter nån Ol!? Jag har inte hunnit kolla runt på din blogg ännu.. Men om du listar videor från the 90's så bör "Spaceman" med Babylon Zoo, tror jag att de hette, vara med..

2009-08-11 @ 22:51:54
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Fredd

Min bror älskade denna låt. Han hade nog samma samlings album med denna. Han brukade sitta och starta om låten när en refräng kom för att den började lika dant och så tyckte han att det var skit häftigt för att han kände sig som en DJ. Himla tönt

2009-08-13 @ 22:36:43
Postat av: EmmaPQ

Haha! Det tycker jag var mycket roligt!

2009-08-13 @ 23:03:43
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0