Tankar

2009.08.13 kl:04.29

Ut med skiten


Inatt är tydligen en sån där "svårt att sova"-natt.
Klockan är närmare halv fem, och jag borde verkligen sova.
Men det går inte.

Funderade (och pratade om) lite på det här med att kunna slappna av förut.
Jag kan inte riktigt det. Det är nog delvis därför jag inte känner mig
speciellt utvilad efter en hellugn sommar.
Oavsett om jag inte gör något, så snurrar en miljon tankar i mitt huvud.
Jag tror aldrig tidigare att jag haft så mycket i mitt huvud.
Tankar som inte vill släppa taget, och det spelar det ingen roll
hur mycket man lyckas slappna av i resten av kroppen.

Och det svåraste är då nätterna - när man lägger sig ner och ska sova
och det är alldeles tyst omkring en. Det är ju som att på något vis
gödsla alla tankar ännu mer. Där finns massor med plats för dom
att få växa fram.

Förutom hade jag en metod som jag använde mig av,
där jag liksom lyckades tränga bort alla tankar på allt som stressade &
oroade mig, på allt som behövdes göras och som inte fick glömmas bort.
Men den funkar inte längre, det är för mycket saker nu.

En sak som jag vet hjälper är ju att prata, prata, prata.
Kanske borde skriva ner mer saker, men jag orkar ju aldrig.
Jag är helt enkelt bara sådan att jag måste få ur mig saker.
Jag kan inte ha dom kvar inuti mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0