Tvätta händerna

2009.08.23 kl:20.58

Och svininfluensan


Tänker lite på det här med svininfluensan och att jag läste
i Metro om en skola där lärarna förbjöds att ta i eleverna i hand
nu när dom skulle välkomnas efter sommarlovet.
Ett förbud på att ta i hand känns lite väl, enligt min mening...

Men den artikeln fick mig att för första gången i mitt liv börja tänka
på hur mycket olika saker man tar i med sina händer och hur
många olika personer man tar i hand med. Har aldrig tidigare varit
bakterierädd, men nu får jag ibland helt plötsliga jag-måste-tvätta-händer-needs.
Dessutom tänker jag grymt mycket på hur man ska tvätta händerna,
så som man fick lära sig på korvfabriken att tvätta händerna...

Inte för att det är dåligt på något vis att ha god handhygien, men jag vet
att jag är en person som skulle kunna ha lätt för att fastna i tvångstankar,
även om det nu var ett bra tag sedan jag har grova sådana.
Bara det håller sig på normal nivå är det nog ingen fara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0