Dia Psalma - Luft

2009.08.21 kl:16.51


Dagens 90-talsvideo
Fredag

Dia Psalma - Luft (1995)




Kollade igenom min skivsamling och fick syn på mina gamla Dia Psalma-skivor.
Detta är ju en helt annan del av 90-talsmusiken, men dock så viktig om man ser
till vad jag gillade och vad jag lyssnade på för musik..
Jag lyssnade dock inte på detta 1995, men kanske runt 1998 till 2001.

Ja, det här var otroligt viktig musik för mig under högstaidet,
lyssnade på mycket sånt här och jag tyckte det var grymt bra.
Därför berör det mig fortfarande på något vis.
Jag tycker att det finns bra saker i det här, och speciellt Dia Psalma
ville säga så mycket med sina texter.
Dessutom gillar jag att det inte bara är punk-hamrande utan att dom
hade lite mer musikaliska idéer än så. Exempelvis början på denna låt
med pianokompet och andra låtar som har fiol-slingor osv.
Mycket stämsång också var/är det också. Det känns mycket mer
kreativt än andra liknande svenska punkband. 

Själva videon har jag inte så mycket att säga om.

Dia Psalma hade väl sin storhetstid på 90-talet även om dom
spelat in två nya album på 2000-talet (2007 & 2009).

Andra låtar av grupper är t.ex. Hon får, Den som spar & Tro rätt, tro fel.

En övrig reflektion är ju att "Ja, jag har haft ganska så blandad musiksmak genom tiderna".

Kommentarer
Postat av: Fredd

Samuel Hultgren

2009-08-22 @ 17:16:08
Postat av: EmmaPQ

Jepp, jag visste att den kommentaren skulle komma.

Men jag gillar Samuel. Jag tycker han är rolig. Japp.

2009-08-23 @ 17:38:10
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0