Markoolio - Sommar och sol

2009.08.31 kl:22.40


Dagens 90-talsvideo
Måndag

Markoolio - Sommar och sol (1998)





Jag gör ett nytt försök (det femte tror jag) med en 90-talsvideo.
Lördag och söndag fick helt enkelt inga videos och funkar det inte nu
kommer jag bli förbannad, antagligen jättesur och typ tappa lusten
att blogga...

Men idag är det dags för Markoolio, en fantastisk svensk artist.. eller?
Hittade tyvärr ingen riktig video till denna låt, det kanske inte finns någon,
vad vet jag? Men det får duga med den här.
Han har ju sjukt bra dans-och kör-tjejer... Eller?
Framför allt gillar jag deras koreografi samt deras asfula skor. Typ innetofflor?

Ja, i alla fall så behövs det väl inte sägas så mycket om just Markoolio,
för alla vet väl vem han är och lite vad han gjort.
På Wikipedia kan man dock läsa att han har två hundar som heter Nisse & Hugo...

Jag minns tydligt första gången jag hörde denna låt. Den spelades på
radion och vi satt i köket hemma hos min pappa. Vi diskuterade vad
tjejerna egentligen sjöng i refrängen. Vi tyckte det lät som "Sommar och
sol, vi har korta kjol" och trodde att dom sjöng så med flit, för att det
skulle låta som att dom talade med svenska med någon brytning...
Senare insåg man att dom sjöng "kort, tight kjol". Något mer logiskt.

Andra hits av Markoolio är t.ex;
Vi drar till fjällen
Sola och bada i Piña Colada
Millennium 2
Rocka på
Värsta schlagern (med Linda Bengtzing)
Kärlekssång från mig (Melodifestivalen 2009)

Den sista vet jag dock knappt om man kan kalla en hit.
Det blev väl lite av flopp, med all rätt. Jag tycker den var skitdålig...

Tänkte att jag också kunde bjuda på en fin bild på Markoolios första skiva
"Sticker hårt" tillsammans med hans autograf. Japp, båda dessa finns i
min ägor. Jag förstår att man kan bli avundsjuk...

Markoolio - sticker hårt


Kommentarer
Postat av: Fredd

Ja han är ju bra live i alla fall ehhhhhh nje



Denna låten förknippar jag med en av de mer korkade stunderna i mitt liv. Jag gick i fyran tror jag ev femman och vi var på disco hemma hos Malin Ternstedt (wow...). Denna låten spelades grymt mycket om och om igen. Alla dansade sin mellanstadiedans och allt handlade om att våga bjuda upp. Tänkte bjuda upp en tjej i klassen som jag tyckte va söt men hade inte riktigt vågat.

De sålde lite godis så jag gick dit för att köpa något. Där hittade jag den klassiska nötkrämen. Jag köpte en sån och åt den. Min tanke där var att det bara var en chokladkräm i. Missade den stora gröna nöten på förpakningen och namnet nötcream fick jag inte heller in.

Är nämligen alergisk mit nötter så istället för att bjuda upp tjejen fick jag åka in till sjukhuset och få antihistamin.

2009-09-01 @ 23:40:57
Postat av: EmmaPQ

Det är nog den roligaste historien jag vet. Har berättat den för så sjukt många... Ja, sjukt kul!

2009-09-01 @ 23:47:47
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

Till mitt försvar, jag var typ 11 år. Vad schöön

2009-09-01 @ 23:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0