Avgörandet

2009.08.18 kl:20.41

Det är nu det gäller


Jag har haft hela dagen på mig att packa, men har jag gjort det?
Självklart inte. Har just börjat lite smått.

Och anledningen?
Jag vill inte! Jag vill inte åka till Örebro, jag vill stanna i Småland.
Inte för att det hjälper om jag istället måste packa inatt,
men det känns så definitivt på något vis, att packa ner alla saker.

Varför jag inte vill har jag ju skrivit om innan,
men imorrn har jag dessutom ett läkarbesök som väntar.
Ett läkarbesök som jag är otroligt nervös inför.
Ett läkarbesök som känns så otroligt avgörande.
Hela sommaren har bara varit som en lång väntan, en väntan på något bättre.
Och jag har hela tiden tänkt att jag inte kan göra något bättre själv,
utan jag behöver hjälp och det är där läkarbesöket kommer in.

Jag tänker som så att imorrn måste jag göra allt rätt.
Jag måste säga rätt saker och jag måste stå på mig, vilket jag är usel på.
Jag tänker att jag kommer behöva slåss för min rätt att få hjälp,
och det tror jag egentligen inte att jag klarar av...
Jag måste stå på mig, för jag vet att jag är i behov av psykologhjälp.

Jag är rädd för att dom ska säga "du får fortsätta äta medicin, mer kan vi inte göra".
Jag är rädd för att jag bara ska bli hemskickad, till mitt eget ödes händer.
Jag har verkligen väntat på just detta tillfälle,
för det känns som det mest avgörande i mitt liv just nu.
Det avgör hela min framtid.
Det får inte bli fel, för då kommer allt falla...

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vi är fler som mår dåligt och äter medicin. Vill du prata så finns jag.

2009-08-21 @ 17:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0