Ölandet

2009.08.09 kl:17.41

Och semester!


Jag är hemma från en veckas semester
och jag har 136 olästa blogginlägg på bloggar jag följer.
Inte så farligt många som jag trodde ändå,
men det kommer ju ta en stund att komma ifatt...


Min Ölandsvecka i tre punkter;

• Vad jag än tycker om att ligga och sola i timmar och folk som bara bryr sig om att bli bruna,
så är det ändå gött med lite solbränna. Man (iaf jag) mår mycket bättre när man fått uppleva
solen i en vecka, och så ser man lite fräschare och finare ut. Helt enkelt.

• Ölands djur- och nöjespark kan vara världens tattigaste place. Jag tror inte dom bytt ut en
grej enda sedan dom öppnade stället 1975. Alla som jobbar där är jättetattiga och sitter
och röker hela tiden. Dessutom är stället fullt med fruktansvärt fula grejer, överallt.

• Sand är sjukt jobbigt. Speciellt i mat, dryck, på muggar och bestick, innanför kläderna,
i skorna, i håret, i väskan, i skorna.. osv. Dessutom blir det ännu äckligare att smörja in
sig med solskyddsfaktor än det redan är, när det fastnar en massa sand överallt
för att man är så kladdig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0