Superväxterna

2009.08.13 kl:22.16

Som klarar allt!


Ett litet tips till er som (liksom jag) inte har gröna fingrar.
Det vill säga ni som inte kan ta hand om växter/blommor/allt som behöver vattnas.

Jag har bara fem växter, men dom är fantastiska. Dom dör aldrig!
Dom kanske inte är så snygga, men dom klarar att leva med en sån som jag.
I vanliga fall kanske dom får vatten en gång i månaden eller så,
när jag ser att nu håller dom på och dö.
Då vattnar jag och dagen efter mår dom prima igen.

När jag var uppe i Örebro för ett par veckor sedan hade jag
inte vattnat mina växter på ungefär en sisådär två månader.
Då såg dom ut såhär:

Växter som behöver vatten

Ändå inte så illa för två månader utan vatten.
I alla fall så vattnade jag och dagen efter såg dom ut såhär igen:

Växter som har fått vatten

Har ingen aning om vad det är för sorts växter, vad dom heter osv,
men den vänstra är inköpt på IKEA, och den har jag haft i två år.
Den högra är inköpt på blombutiken i Rimforsa, och den har jag haft i tre år!

Kommentarer
Postat av: Malin

Duktiga växter! En sån till vänster hade jag förut, den levde jättelänge. Men sen när Dennis flyttade in med katterna så blev den snaggad för katterna tyckte att den var så god att smaska på, haha :)

2009-08-13 @ 22:41:59
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Ja, egentligen tycker jag som sagt dom är fula. Iaf den till vänster, men det lever ju...

2009-08-13 @ 23:04:34
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0